Brief-ul pentru obiecte promotionale


Orice campanie de succes care doreşte să implice produse promoţionale personalizate începe fără nici un fel de îndoială cu un brief bine pus la punct care ajută agenţia să vină cu cele mai bune propuneri şi să asigure identitatea brandului, rezultatele şi impactul dorite. Brieful direcţionează rezultatul spre zona dorită şi indică foarte repede care sunt potenţialele lacune în ceea ce priveşte informaţia deţinută.

Ne-am propus să structurăm câteva puncte cheie care ar trebui străbătute pentru a oferi colaboratorilor un brief cât mai detaliat, care să aducă clientului rezultatele căutate.

  1. Introducerea

De ce iniţiem acest proiect?

Au mai fost desfăşurate campanii asemnatoare? Care au fost plusurile şi minusurile?

Concurenţa a făcut ceva asemănător de curând?

  1. Obiectivul

Care este acesta? Ce rezultate dorim să obţinem prin intermediul acestei campanii sau promoţii?

  1. Scopul

Care este scopul său rolul produsul promoţional în campania ta? Cu ce te poate ajuta acesta?

  1. Ţinta ta

Din cine este format publicul tău sau grupul de oameni care vor primi produsele?

  1. Tirajul & Termenul de livrare

De câte produse promoţionale ai nevoie pentru acest proiect?

Care este intervalul de timp care poate fi alocat producţiei efective ale obiectelor selectate?

  1. Mesajul

Ce doreşti să transmiţi publicului tău prin intermediul acestor obiecte promoţionale?

  1. Bugetul

Care este bugetul alocat pentru această campanie sau acţiune? Câtă parte din acesta doreşti să foloseşti pentru achiziţionarea promoţionalelor şi cât este alocat celorlalte cheltuieli de logistică?

  1. Planificarea

Când ai nevoie să începi distribuţia produselor? Pot fi livrate în tranşe?

Când ai nevoie să recepţionezi marfa astfel încât să fie totul planificat şi pus la punct la data stabilită pentru lansare?

Trebuie oare să foloseşti intermediari care să faciliteze recepţia bunurilor de către aceştia? Poate ai nevoie de promoteri în magazinele mari dacă este vorba despre o campanie FMMG, sau poate trebuie să îţi instruieşti în acest sens echipa de vânzări, atunci când discutăm despre un profil B2B.

  1. Procedura

Ce aşteptări ai de la furnizorul tău de promoţionale? Când ai nevoie de ofertă? Cum doreşti să îţi fie făcute propunerile? Vrei să vezi mostrele produselor selecţionate? Noi recomandăm clienţilor să verifice mostrele inate de plasarea comenzilor… Vrei simulări cu personalizarea pentru a da BT-ul pentru personalizare? Noi aşa lucrăm cu clienţii noştri 🙂

  1. Detaliile adiţionale

Dacă ai completări sau consideri că furnizorul trebuie neapărat să ştie anumite lucruri, te încurajăm să îi spui încă de acum astfel încât să fii sigur că primeşti ceea ce ţi se potriveşte.

În mare, regula principală este să fii scurt şi la obiect în a transmite ceea ce doreşti, selectând informaţiile relevante în funcţie de obiectivele formulate şi de publicul căruia i se adresează campania. Multe preferinţe le poţi menţiona şi pe parcursul procesului de ofertare şi de producţie, dacă le consideri ajutătoare.

Sursă: EPPA (European Promotional Products Association)