Obiecte promotionale? Cum le alegi?


Nu există o formulă exactă pentru a decide ce obiect promoţional să alegi, dar există câţiva factori pe care ar trebui să îi luăm în considerare.
Orice om de marketing poate avea senzația la un moment dat că este imposibil de găsit un produs promoţional care să se plieze perfect nevoilor brandului său. Chiar dacă reprezinţi o companie la început de drum şi care nu s-a promovat niciodată sau dacă eşti un profesionist cu vastă experienţă în domeniu, tot te vei afla permanent în situaţia de a analiza cum alegi un obiect care să se plieze perfect nevoilor tale. Nu există o formulă clară pentru a-l găsi şi nu toate companiile găsesc aceasi valoare în acelaşi produs. Trebuie să ştii să alegi şi să construieşti eforturile de promovare în funcţie de audienţa ta, iar aceste patru concepte te vor ajuta să faci asta!

Cunoaşte demograficele
În primul rând trebuie să ştii ce tipuri de oameni ai în target. Din cine este formată audienţa ta principală? Ce au în comun consumatorii tăi fideli? Odată ce ştii cine beneficiază de produsele şi serviciile tale, vei putea să le determini punctele de interes. De exemplu, un yo-yo s-ar putea să nu fie cel mai potrivit obiect atunci când promovezi un salon de tatuaje. Dacă compania ta se ocupă de tractat maşini sau service auto, atunci o carcasă de CD-uri personalizată, un brăduţ de maşină frumos mirositor cu logo-ul tău pe el sau o trusă de urgenţă sau de prim ajutor o să te ajute destul de mult. Este foarte important să îţi analizezi baza de consumatori şi să descoperi ce îi stimulează şi îi determină să aleagă brandul tău. Dacă tot nu afli răspunsurile căutate, atunci poate este o idee bună să trimiţi un mic chestionar clienţilor tăi şi să îi întrebi ce obiecte promoţionale ar dori să primească de la tine.

Stabileşte clar bugetul
Dacă brandul tău este la început de drum, atunci cu siguranţă nu este o idee bună să investeşti sume colosale în produse scumpe ca de exemplu serviete din piele. Pe de altă parte, dacă eşti deja un nume consacrat în domeniul tău, cum este Microsoft de exemplu, atunci poate nu o să pierzi timpul prea mult cu un obiect banal ca de exemplu un pix personalizat. Este foarte adevărat că trebuie să generezi costuri ca să stimulezi venituri, dar este de asemenea important să găseşti o cale de mijloc care să nu îți creasca prea mult cheltuielile. Trebuie să analizezi atent de ce buget dispui şi cât de mult eşti dispus să cheltuieşti pentru promoţionale înainte să declanşezi procesul de achiziţie al acestora.

Alege în tonul campaniei tale
Dacă firma ta are un slogan bine întipărit în mintea consumatorului, atunci şi obiectul promoţional trebuie să fie gândit pe acelaşi principiu. Evită să alegi produse atipice dacă ai un business clasic, dar uneori, în anumite cazuri, acest contrast între imagine şi obiectul prin care te promovezi este o bună modalitate de a atrage atenţia. Dacă decizi să ai această abordare neconvenţională, este indicat să organizezi totul foarte bine şi să anticipezi rezultatele posibile.

Gândeşte-te la distribuţia produselor
Mărimea şi structura unui obiect promoţional poate limita de multe ori modul în care acesta ajunge la consumatorul tău. Obiectele mici, ușoare și eventual pliabile ca de exemplu creioanele, pixurile, magneţii, calendarele sunt foarte uşor de transportat prin poștă. Obiectele grele, care ocupă mult spaţiu sau au o valoare mare, sunt mult mai uşor de înmânat la târguri, conferinţe, direct consumatorului, decât de trimis prin poştă sau curier. Tu îţi cunoşti publicul ţintă mai bine decât oricine, așa că vei putea să analizezi foarte bine aceste decizii.

Sursă: EPPA European Promotional Products Association