Gadget-urile, memory stick-urile sau canile: obiecte promotionale de succes


Produsele promoționale sunt o alegere populară pentru campaniile de marketing și comunicare de mulți ani de zile. Acum când internetul ne oferă atât de ușor posibilitatea urmăririi rezultatelor campaniilor, este păcat să nu profităm la maxim de un mod de promovare atât de eficient cu promotionale de succes.

Studiul BPMA (British Promotional Merchandise Association) identifică obiectele promoționale de succes în rândul consumatorilor. Spre deosebire de majoritatea studiilor care se referă preponderent la continentul American, acesta analizează răspunsurile consumatorilor europeni și dovedeste clar existența conexiunii dintre promovarea prin promoționale și îmbunătățirea gradului de recunoaștere al brandului. Conform rezultatelor, campaniile care implică obiecte promoționale sunt urmate de o creștere semnificativă a vânzărilor. Pe lângă creșterea notorietății brandului și creșterea vânzărilor, această modalitate de promovare are și un indice ROI mai bun decât mijloacele traditionale (TV, radio, print).

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 15000 de persoane, iar concluziile principale au fost:

  • 66% dintre respondenți au declarat că iși pot aminti brandul inscripționat pe obiectele primite în ultimul an
  • 79% și-au declarat disponibilitatea de a cumpăra de la brandul care le-a oferit produsul
  • 87% dintre participanți păstrează obiectele promoționale mai mult de un an de la primirea lor
  • 56% au mărturisit că impresia lor despre companie s-a modificat într-un mod pozitiv după ce au primit promoționalele

Așa cum arată și graficul de mai jos, participanții au indicat că favoritele lor pentru categoria de promotionale de succes sunt gadget-urile, memory stick-urile sau cănile.

 

Obiecte promotionale de succes

 

87% păstrează obiectele promoționale mai mult de un an, iar 30% chiar până la 4 ani după ce le-au primit. Cu cât este păstrat mai mult timp, cu atât crește impactul pe care acesta îl are asupra primitorului și persoanelor din jurul lui. În esență, 94% susțin că au reținut compania și brandul care le-a oferit obiectele promoționale, iar cănile sunt cele mai folosite și păstrate.

Se observă o mutare a interesului dinspre obiectele clasice de birou, ca de exemplu: pixuri, carnețele, post-it-uri, spre gadget-uri cu o utilitate mai mare: USB-uri, power bank-uri etc.

Obiectele promoționale au puterea să influențeze obiceiurile de cumpărare. Mulți consumatori s-au declarat disponibili să schimbe brandul pe care îl folosesc în mod obișnuit doar pentru a primi un cadou promoțional de la competitorii acestuia.

 

BPMA-Research-2012-Influences-on-product-choice

 

Pentru a obține un obiect promoțional de succes se alege nivelul ideal de utilitate și se ține cont si de compatibilitatea cu specificul bradului.

Produsele promoționale bine alese în campaniile tale vor crește nivelul de recunoaștere al brandului și vor avea un impact măsurabil asupra vânzărilor. Vrem să vă ajutăm să luați deciziile potrivite și să vă oferim suportul și inspirația necesare pentru a lăsa o impresie memorabilă.

 

Sursă: BPMA Industry research 2013