Embosare si debosare: metode subtile de personalizare
CE SUNT EMBOSAREA SI DEBOSAREA?
Personalizarea materialelor si obiectelor de promovare se afla in centrul unui branding de succes. Cum doresti sa-ti personalizezi obiectele promotionale, prin embosare sau debosare? Termenii suna asemanator, insa intelesul lor este foarte diferit, chiar opus.
Avem cu regularitate discutii pe tema embosare vs. debosare in cadrul consultantei pe care o oferim in proiectele clientilor nostri. Este de inteles, nu este un subiect comun, exceptandu-i pe fanii metodelor de imprimare.
Care este diferenta dintre cele doua metode usor de confundat? Debosarea produce o imagine care este presata in material si indentata, in timp ce embosarea produce o imagine ridicata si usor mai mare decat suprafata materialului.
PROCESUL DE EMBOSARE
Embosarea este arta de a produce modele pe suprafata produselor promotionale din metal, piele, carton, hartie si siliciu.
Exista 2 metode pentru a crea un efect in relief:
– Produsul promotional este presat intre o pereche de matrite special adaptate duritatii si adancimii designului necesar.
– Designul este creat ca parte a unei matrite. Materialul, adica siliciul, este turnat in matrita, creand produsul cu designul in relief. Aceasta metoda permite, de asemenea, o umplutura de culoare in matrita, rezultand un design colorat ridicat.
AVANTAJE:
- Brandingul devine parte a produsului și este permanent.
- Creeaza un efect 3D al logo-ului
- Poate fi completat cu stantare cu folie sau cu umplutura de culoare pe articole din silicon
PROCESUL DE DEBOSARE
Debosarea este produsa prin apasarea unei placi metalice gravate la cald pe suprafata unui produs cu presiune mare. Rezultatul este o imagine permanenta apasata pe suprafata produsului, oferind o valoare perceputa ridicata cadourilor promotionale.
O placa metalica numita cel mai frecvent „bloc” este produsa utilizand un proces de taiere prin matritare pentru a crea logo-ul sau designul ridicat la suprafata. Blocul si produsul sunt plasate intr-o presa, deoarece stantarea necesita multa presiune si caldura.
In atelier se stabileste cat de adanc va fi imprimat designul in produs. Acest lucru este determinat in principal de materialul care este debosat. Rezultatul este o amprenta personalizata care arata elegant si subtil si nu se va estompa in timp.
EMBOSARE SI DEBOSARE IN INDUSTRIA PRODUSELOR PROMOTIONALE
Procesele de embosare si debosare sunt cel mai frecvent utilizate in a realiza produse promotionale precum:
- Agendele si alte obiecte sau accesorii din piele
- Bratarile din silicon personalizate, cu design in relief, care au fost populare de-a lungul anilor; acestea pot include, de asemenea, o umplutura de culoare pentru a evidentia logo-ul.
- Cartonul si pluta
CONVERTITI-VA DESIGNUL DORIT INTR-UN FORMAT VECTORIAL
Motivul pentru care fisierele de tip vectorial sunt mai bune este ca exista calcule matematice care fac posibila redimensionarea proiectului fara a se pierde calitatea. Aceasta metoda usureaza procesul de imprimare, indiferent de tipul de ambalaj sau produs pe care doriti sa il creati.
De asemenea, este important să utilizați un design simplu. Cu cat logo-ul este mai complex, cu atat are sansa de a arata distorsionat atunci cand este realizata intr-un format 3D. De asemenea, logo-urile care au umbre, gradiente si efecte similare pot arata neobisnuit atunci cand sunt transformate brusc intr-o textura tridimensionala, deci, in acest caz, un model mai simplu este mai sigur.
Alege-ti metoda cea mai potrivita pentru promovarea brandului tau si un consultant Lexonn te poate ghida printre multiplele optiuni.