METODE DE PERSONALIZARE

PE INTELESUL TUTUROR

Personalizarea este principalul element care desparte produsele (din industrie sau din retail) destinate promovarii unui brand de restul produselor obisnuite.

Cum personalizam?

Felul in care personalizam cu logo sau cu un mesaj aceste produse depinde de mai multi factori:

  • materialul din care este confectionat obiectul

Intr-un fel personalizam lemnul, alta metoda de personalizare folosim la tricourile polo, de exemplu. Exista o varianta pentru fiecare in parte.

  • cantitatea care urmeaza sa fie personalizata

Acest element este cel aflat in stransa legatura cu bugetul alocat proiectului. Personalizarea cantitatilor mici duce de obicei la costuri mai mari. Sunt tehnici de personalizare care permit imprimarea cu costuri rezonabile a seriilor mici de produse, chiar a unicatelor.

  • caracteristicile evenimentului la care vor fi oferite obiectele

Vom corela intotdeauna partea de design cu tipul de eveniment pentru a ne asigura ca obtinem efectul scontat in promovarea brandului.

Iata principalele metode de personalizare utilizate in prezent pentru a decora obiectele promotionale:

Broderie (embroidery)

Broderia este folosita pentru personalizarea produselor promotionale textile. Un logo va fi bine pus in valoare pe tricouri, jachete, veste, sepci sau fulare daca alegeti personalizarea prin broderie. Este una dintre cele mai raspandite metode de personalizare.

Alte idei de personalizare gasiti si in articolele de pe blogul nostru dedicate personalizarii produselor promotionale.

Doming – eticheta 3D cu rasina epoxy

Metoda de personalizare prin doming consta in acoperirea unui print full colour, a unei suprafete delimitate sau a unui suport cu o rasina epoxidica. Pelicula de rasina se va intari si se va forma o lentila transparenta care va pune in valoare printul.

Embosare / Debosare / Timbru sec / Timbru sec folio (embossing / debossing / hot stamping / hot folio)

Efectul acestor metode de personalizare este similar: obtinerea unui logo 3D in suprafata materialului din care e facut obiectul. Embosarea prezinta logo-ul in exterior, in timp ce debosarea / timbrul sec il prezinta in interior, ca o adancitura.

Daca la stantare adaugam si foita argintie sau aurie, obtinem o metoda de personalizare numita timbru sec folio.

In articolul nostru dedicat acestor metode gasiti mai multe detalii despre cum se realizeaza embosarea si debosarea.

Etichete imprimate cusute prin broderie

Gravura CO2 (CO2 laser engraving)

Folosita pentru gravarea altor materiale in afara metalelor, unde ar putea cel mult indeparta un strat subtire. Ca sa intelegeti mai bine diferenta dintre cele doua tipuri de gravura laser, va recomandam articolul de aici care o explica foarte bine (articol in limba engleza).

Gravura laser (fiber laser engraving)

Gravura circulara (Engraving round)

Imprimare DTF (DTF – Direct To Film printing)

DTF printing este o metoda folosita pentru personalizari de calitate fotografica pe diverse produse textile. Pentru detalii asupra metodei de imprimare puteti urmari videoclipul realizat de userul Textile Vlog pe Youtube. Pozele apartin atelierului Print DTF.

Print digital (digital print)

Print digital circular (digital print round)

Print UV (UV printing)

Metoda de personalizare folosita pentru imprimarile policromie, pentru obiecte cu suprafete tari. Ofera posibilitatea de imprimare a celor mai mici detalii, pentru serii mici de produse si produse unicat.

Serigrafie (screen printing = silkscreen printing)

Serigrafie circulara (screen printing round = silkscreen printing round)

Sublimare (sublimation)

Metoda de imprimare policromie folosita la decorarea obiectelor din portelan/ceramica, a textilelor din poliester sau a sticlelor/canilor metalice sau din sticla, cu acoperire speciala pentru sublimare.

Sablare (sandblasting)

Personalizarea canilor de ceramica sau portelan cu ajutorul unui jet puternic de aer cu particule de nisip care indeparteaza din straturile superioare ale materialului obiectului.

Tampografie (pad printing)

Transfer de serigrafie (screen transfer)