Importanta acordata produselor promotionale: 6 intrebari-cheie
Ne propunem sa aducem periodic in atentia cititorilor blogului nostru – oameni din marketing, PR sau departamente de employer branding – articole si opinii din tari in care industria de profil si importanta acordata produselor promotionale sunt mult mai bine reprezentate.
Puteti citi aici articolul in original, scris pe LinkedIn de Cathy Houston (VP Delta Marketing Group), sau il puteti urmari mai jos in traducerea si adaptarea noastra. Lectura placuta!

sursa foto: unsplash.com – Magnet.me
”Pentru multi dintre oamenii pe care ii ajut in mod regulat, comanda de produse promotionale nu este ceva pe care ei il considera din punct de vedere strategic. Ce vreau sa stiu este, de ce? Produsele promotionale sunt o investitie in cresterea marcii companiei voastre, la fel ca in orice alt proiect de marketing. Deci, de ce sa nu puneti aceeasi cantitate de gandire si strategie in achizitia de articole promotionale ca si in orice alt proiect din bugetul vostru?
Inainte de a apasa pe buton pentru a comanda un alt produs promotional pentru compania ta, pune-ti lista mea de sase intrebari importante:
1. Cine este publicul meu tinta?
De fiecare data cand comandati un nou produs promotional, trebuie sa luati in considerare publicul vostru: ce i-ar placea? Ce fel de articol l-ar interesa? Ce este probabil sa foloseasca si sa pastreze? Aceasta este prima intrebare de pe lista mea, deoarece am descoperit ca oamenii au tendinta de a alege produse pe care le considera cool sau unice, fara a lua in considerare modul in care publicul lor ar raspunde.
Tipul de destinatar va va afecta, de asemenea, in mod direct bugetul,, facand din aceasta o prima intrebare cu adevarat importanta pe care sa va puneti. Daca veti comanda un lot de giveaways pentru participarea la targuri, este posibil sa aveti un buget relativ mic pe bucata. Dar daca vreti sa comandati cadouri pentru angajati, veti avea in vedere un cost mai mare.
2. Care este scopul/obiectivul meu?
Scopul produselor promotionale nu este pur si simplu de a avea un cadou cu sigla companiei voastre? Da si nu. De fiecare data cand comanzi produse, exista un obiectiv de baza, un factor motivant. Altfel nu ai cheltui acesti bani! Unele obiective comune pentru produsele promotionale si merchandise personalizat includ:
- Cresterea gradului de constientizare a marcii prin vizibilitate
- Atragerea vizitatorilor la un stand la targ/expozitie/festival
- Rasplatirea angajatilor pentru realizari
- Multumirea adusa clientilor
- Cresterea perceptiei asupra brandului unei companii
Trebuie sa va faceti timp pentru a identifica obiectivul vostru legat de produsele promotionale, astfel incat sa puteti selecta articole care va vor ajuta sa-l atingeti.
3. Care este bugetul meu?
Una dintre caracteristicile importante ale industriei produselor promotionale este ca exista produse de calitate care se potrivesc fiecarui buget, fie ca este mare, mic sau flexibil. Nu trebuie sa aruncati cu banii pentru a comanda obiecte promotionale de impact; pe cealalta parte, nu trebuie sa te multumesti cu obiecte banale cand ceea ce cauti cu adevarat este ceva cu un element de scos in evidenta. In calitate de consultant in produse promotionale, am lucrat cu o mare varietate de bugete si pot selecta produse de mare impact care se adapteaza oricarui pret.
4. Cate articole voi avea nevoie sa comand?
Multi oameni considera ca poate fi dificil sa comande numarul potrivit de articole promotionale.
Iata cateva pareri legate de cantitatea de produse promotionale de luat in considerare: unele produse vor avea cantitati minime pe care le puteti comanda. Nu uitati, costurile de transport ar putea creste totalul comenzii dvs., ceea ce ar putea afecta bugetul. Este posibil de asemenea sa pierdeti unele bucati in favoarea unor persoane aparute in ultimul moment, asa ca, pentru un anumit eveniment, cumparati mai mult decat numarul estimat de participanti.
Pe de alta parte, daca vei comanda prea multe bucati dintr-un produs neinspirat, s-ar putea sa ramai cu obiecte pe care nu si le doreste nimeni.
5. Acest produs va reprezenta brandul meu?
Fiecare brand are un ton, un stil, o imagine. Care sunt ale voastre? Articolele promotionale pe care le alegi sa va reprezinte brandul ar trebui sa reflecte mesajul pe care incercati sa-l transmiteti despre compania voastra. Ce fel de imagine incerci sa arati? Profesionala si traditionala? Moderna, fresh si distractiva? Sustenabila, verde si ecologica? Creativa si excentrica?
O alta strategie pentru a raspunde la aceasta intrebare este sa te concentrezi pe industria in care activezi. Exista o varietate de produse promotionale cu utilizari si functii care sunt perfecte pentru o anumita industrie.
6. Cum ar trebui sa arate produsul meu?
Acum, pentru partea distractiva – reprezentarea produsului promotional ideal al brandului vostru! Inainte de a trimite o comanda, ganditi-va cu adevarat la cum trebuie sa arate produsul.
Iata ce ar trebui sa luati in considerare:
- Culoare: produsul pe care il doresc este disponibil in culorile marcii mele? Sau alb/negru/gri ar avea mai mult sens?
- Zona de personalizare: produsul este suficient de mare pentru ca logo-ul meu/sloganul/etc. sa se potriveasca corect?
- Tip de personalizare: Acest produs poate fi imprimat, stantat, gravat sau brodat? Si cum imi va afecta tipul de personalizare potentialul design pe care il doresc?
- Calitate: materialul este de buna calitate?
Inainte de a comanda orice produse promotionale pentru compania ta, pune-ti aceste sase intrebari cheie. Vei avea produse mai bune si mai eficiente pe care destinatarii tai le vor iubi.”