5 semne de atentionare pentru innoirea gamei de promotionale
Vi s-a stricat vreodata masina? Inainte sa cedeze de tot, aproape intotdeauna apar semne de atentionare ca masina ta are niste probleme care necesita remediere. Cum ar fi lumina care palpaie in bord si o ignori de zile bune, sau sunetul strident al curelei de ventilator…
La fel se intampla si cu promotionalele companiei: apar semne ca trebuie regandita strategia companiei de promovare cu produse promotionale. Companiile au o prejudecata des intalnita despre domeniul produselor promotionale: aceea ca este un domeniu static ale carui produse le pot oferi la nesfarsit fara sa fie nevoie sa faca vreo schimbare.
Brandul tau are nevoie de o schimbare? Iata 5 semne ca promotionalele companiei tale necesita un upgrade serios.
1. Comandati aceleasi produse ani de-a randul
Industria promotionalelor nu este statica! Dimpotriva, trendurile in materie de promotionale sunt in continua schimbare, raportandu-se la tendintele consumatorilor. Acest lucru se datoreaza faptului ca specialistii in marketing analizeaza tendintele globale ale pietei pentru a gasi inspiratie in optiunile lor pentru produse promotionale.
Iata un exemplu din activitatea unui brand specialist: o schimbare semnificativa in industria promotionalelor a aparut odata cu aparitia smartphone-urilor. Cand, in 2007, telefoanele smart au inceput sa fie utilizate pe scara larga, accesorii noi precum powerbank-urile, incarcatoarele si husele de telefon au devenit un mijloc de promovare ca produse promotionale.
10 ani mai tarziu, aceste produse au printre cele mai mari rate de vanzare si sunt printre cele mai eficiente produse promotionale, in special powerbank-urile. Urmarind un studiu realizat in 2016 de ASI – Advertising Specialty Institute referitor la numarul de impresii (Global Impressions Study), un singur powerbank, un produs aflat in legatura directa cu tendintele privind telefoanele mobile, genereaza pe perioada sa de utilizare peste 1000 de impresii.
Atat timp cat exista schimbari la nivelul comportamentului consumatorilor, vor exista si la nivelul produselor promotionale. De aceea promotionalele oferite de compania ta trebuie sa fie periodic analizate si modernizate.
2. Angajatii companiei nu se mandresc cu produsele voastre promotionale si nici nu sunt dornici sa le foloseasca ei insisi
Angajatii unei companii sunt motorul afacerii: ei sunt cei care construiesc un brand. Actiunile si parerile lor privind promotionalele companiei sunt foarte importante.
Pentru ca un angajat sa va promoveze brandul sau sa vanda cat mai eficient produsele/serviciile oferite de companie, ei au nevoie sa creada in acel produs sau serviciu. Altfel dispare legatura emotionala pe care angajatii o transmit clientilor in legatura cu brandul. Acelasi lucru se intampla si cu produsele promotionale.
Compania ta are nevoie de promotionale care sa inspire angajatii in atragerea clientilor. Poate ca motivul pentru care ai ramas cu o gramada de pixuri promotionale este ca angajatii tai nu doresc sa le foloseasca sau sunt stanjeniti cand ar trebui sa le ofere clientilor.
3. Compania a trecut printr-un rebranding, dar nu si promotionalele
Am mentionat deja cum modificarile in comportamentul clientior afecteaza tendintele in industria produselor promotionale, este momentul sa precizez ca si schimbarile din interiorul companiei le influenteaza in egala masura.
Sa presupunem ca afacerea ta a trecut printr-o schimbare de logo si un redesign al site-ului companiei. Obiectele voastre promotionale trebuie sa reflecte aceasta schimbare. Comanda produse personalizate cu logo-ul nou si in aceeasi schema de culori ca a noului site pentru a sustine noua identitate vizuala a brandului.
In plus, produsele promotionale pot fi folosite pentru a anunta schimbari legate de brand. Poti anunta lansarea unui nou produs/serviciu oferind obiecte personalizate semnificative clientilor fideli.
4. Compania ta nu are o strategie legata de promotionalele personalizate
Nu oferi produse promotionale la intamplare. Bazeaza-te pe o strategie bine structurata, in care obiectele personalizate cu brandul tau sa aiba urmatoarele caracteristici importante:
-sa fie in stransa legatura cu brandul tau
-sa fie utile
-sa atraga
Pe scurt, asigura-te ca promotionalele tale sunt oferite cu un scop anume. Poti lua in considerare produse digitale personalizate partenerilor tai de afaceri pentru a le multumi pentru colaborare. Aceasta actiune generoasa le va arata cat de mult apreciezi aceasta colaborare si ii va inspira sa continuati activitatea impreuna.
Vei castiga timp si resurse financiare – construind in fata clientilor si posibililor parteneri de business o imagine favorabila companiei tale – daca fiecare dintre obiectele promotionale personalizate are un scop precis si o strategie de distribuire bine definita.
5. Bugetul tau pentru promovare este destul de limitat
Produsele promotionale au un potential de promovare mult mai mare decat se crede. Conform unor studii efectuate pe continentul nord-amercan de PPAI (Promotional Products Association International), iata de ce este recomandat sa te concentrezi asupra obiectelor promotionale personalizate:
- 83% din consumatorii din Statele Unite accepta cu placere sa primeasca produse promotionale
- 48% si-ar dori sa primeasca mai des promotionale
- 76.1% isi pot aminti compania al carei brand se afla pe produsele primite in ultimul an
- 52% au ales sa colaboreze cu o companie in urma primirii de promotionale personalizate
Aceste statistici vorbesc de la sine. Brandul tau va culege cu siguranta beneficiile oferirii eficiente de produse promotionale personalizate.
Daca ai citit acest articol pana la sfarsit, exista probabilitatea ca produselor promotionale personalizate cu brandul tau sa aiba nevoie de modernizare si reasezare in locul pe care il merita in strategia de marketing a companiei.
* Sursa: Linkedin – articol tradus si adaptat dupa Cathy Houston