Culori pastelate: Noul trend al anului 2021

agende Moleskine

Ce sunt culorile pastelate?

Culorile pastelate fac parte dintr-o familie de culori ale caror nuante au o luminozitate mare si saturatie medie sau scazuta. Utilizarea acestor culori a crescut semnificativ in ultimii ani, cateva dintre culorile acestei familii fiind chiar „culori ale anului”.

In acest spectru, exista o serie de nuante recunoscute istoric sau utilizate in mod obisnuit, cum ar fi:

  • Verde fistic – denumit dupa culoarea distincta a fisticului ; acest verde este atat linistitor, cat si plin de viata.
  • Pale lemon – luandu-si numele de la citrice, lamaia pala este o versiune mai redusa a galbenului vibrant al unei lamai.
  • Baby pink si baby blue –  prima culoare duala – culoarea Pantone a anului 2016.
  • Verde deschis (light seafoam green) – combinand verde, albastru si alb, aceasta nuanta pastel linistita si proaspata este promovata pentru capacitatea sa de a conferi calm si seninatate.

 

Surse foto: Unsplash, Pixabay

 

De ce paleta de culori a designului unei firme este importanta?

O ramura a psihologiei numita „psihologia culorii” studiaza culorile si efectul acestora asupra comportamentului uman. Carl Jung, fondatorul psihologiei analitice, credea ca oamenii si culorile au o legatura speciala.

Acesta sustinea ca „oamenii au un raspuns universal, corporal la stimulul culorilor”, iar „culorile sunt limba materna a subconstientului”.

Semnificatia culorilor pastelate

Culorile pastelate au o personalitate variabila. Desi pastreaza caldura culorilor, uneori sunt catalogate drept culori sterse. La nivel psihologic, acestea aduc o schimbare in bine a starii de spirit. Schimbarile implica o gamă larga de emotii cum ar fi bucuria, calmul, linistea, satisfactia etc.

In timp ce tonurile mai intunecate sunt asociate mai des anotimpului rece, culorile pastelate sunt culori de primavara/vara. Caracterul lor linistitor aduce multiple beneficii: de exemplu, nuantele de lamaie, caisa, menta sunt utilizate din ce in ce mai des in institutii medicale, imbunatatind starea de sanatate mentala si chiar fizica.

 

 

 

Pastelul si produsele promotionale ecologice

De ce paleta de culori pastel este preferata de catre numeroase branduri in alegerea produselor promotionale ecologice?

Produsele si brandurile sustenabile tind sa se indrepte spre culori si texturi care descriu natura si elementele sale brute. Tonurile subtile ale naturii sunt o paleta ofertanta, de aceea culorile pastelate detin nuantele cele mai potrivite.

Culorile pastelate in marketing si comunicare

Culorile pot evoca emotii si, daca sunt utilizate eficient, pot schimba starea de spirit si semnificatiile designului. Culorile pastelate sunt de obicei preferate pentru mesajul transmis si eficacitatea lor in sustinerea si promovarea unui logo pentru diferite industrii si firme.

 

 

Utilizand combinatia potrivita de culori pastelate puteti aduce unicitate designului si logo-ului. Numeroase sigle din industrie sunt proiectate folosind o paleta de culori pastelate. Culorile pastelate folosite drept fundalul unui site web sunt, de asemenea, excelente pentru setarea atmosferei si decorarea acestuia. De la stralucitorul si sofisticatul roz pal folosit de Van Cleef-Arpels, pana la albastrul pastel folosit de Café Evoke.

 

 

Alegand metoda de promovare organizata in jurul culorilor pastelate, un consultant Lexonn te poate ajuta cu cele mai potrivite idei si produse care sa respecte estetica firmei tale.